101 Doelen, te realiseren binnen 1001 dagen. Een aantal kleine eenvoudige dingen - wel realistisch blijven - en wat grotere projecten. Sommige doelen zijn door anderen bepaald. Begonnen op 11 maart 2013, de doelen vind je rechts onder de foto. De groen en rood gekleurde doelen zijn klikbaar, zo vind je de blogupdates over die betreffende doelen inclusief bewijsfoto's (indien toonbaar...)

vrijdag 28 juni 2013

Uit de kast

Voor doel 80 - doe alle kleding weg die je niet meer draagt - trok ik alles uit de kast. Letterlijk. Bergen kleding op de grond, uitzoeken geblazen. Alles waarvan ik dacht 'Wat ís dit, is dit van mij?' of dingen die ik al eeuwen niet meer aan heb gehad (dat was vast met een reden...) heb ik apart gegooid.

De kleding die ik wilde houden zou ik allemaal gaan wassen - ook al was het schoon de kast in gegaan ooit in een ver verleden - zodat het weer fris en in nette stapeltjes op de plankjes en aan de haakjes zou gaan. Het zou uiteindelijk op mijn eigen privé kledingwinkel gaan lijken, zo stelde ik mij voor. Enkele uren later stond ik mijzelf daarom hartgrondig te vervloeken, want de wasmachine maakte overuren en alles moest ook weer opgevouwen en opgeruimd. Grom.

Heel enthousiast heb ik ook nieuwe kledinghangers gekocht want die kwam ik altijd tekort. Dacht ik. Bleek dat het gewoon altijd een excuus is geweest om iets niet netjes op te hangen en gewoon ergens in een hoekje van de kast te proppen, dus aan het einde van deze hele opruimwoede had ik naast de nieuwe kledinghangers nog bergen hangers over. (Waar moet ik díe nou weer laten...)

Alles dat ik op de mag-weg-stapel had gemikt propte ik in uiteindelijk drie overvolle vuilniszakken en heb ik braaf naar de kledingcontainer gebracht...


... en alles dat ik wel wilde houden ging weer gewassen en gevouwen terug de kast in. Je zóu zeggen dat ik daar enorm veel ruimte over zou houden, aangezien er drie vuilniszakken kleding uit zijn gebleven. Maar niets was minder waar. Wellicht kwam dat doordat er in mijn slaapkamer ook nog allerhande kledingstukken op- en over een stoel geslingerd lagen... Zal dat het geweest zijn? Ja, het zal. Dat moest nu natuurlijk ook allemaal weer de kast in.
Afijn, veel ruimte tekort - ik heb maar een kleine kast, echt! - dus uiteindelijk heb ik op de logeerkamer een extra kledingrek gezet waar nu alle jurkjes aan hangen, dat scheelde weer veel kastruimte. De rest ligt nu keurig op plankjes en hangt aan haakjes.


Hoe lang zal het duren...?

Doel 80: Doe alle kleding weg die je niet meer draagt
CHECK!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten