101 Doelen, te realiseren binnen 1001 dagen. Een aantal kleine eenvoudige dingen - wel realistisch blijven - en wat grotere projecten. Sommige doelen zijn door anderen bepaald. Begonnen op 11 maart 2013, de doelen vind je rechts onder de foto. De groen en rood gekleurde doelen zijn klikbaar, zo vind je de blogupdates over die betreffende doelen inclusief bewijsfoto's (indien toonbaar...)

vrijdag 8 november 2013

Hatsekidee! (Bor of Lowieke?)

En toen was daar was zomaar even een Day Zero Dipje. Ik ging wel door met (onderdelen van) doelen behalen, maar dan was ik daarna gewoon te lui om er blogs over te schrijven. Kan wel allerhande smoezen gaan bedenken, maar het was gewoon een kwestie van 'nu geen zin, komt morgen wel'. Mooi dat het morgen dan niet kwam.
Ach, in 1001 dagen mag je af en toe best eens verzaken. Beetje energie opdoen voor de rest van de lijst. Bij deze, met frisse moed, met volle kracht, hatsekideeee! (Wie zei dat ook alweer in de Fabeltjeskrant?? Was het Bor de Wolf of Lowieke de Vos, wie weet het? Google roept tegenstrijdige antwoorden).


Goed. De doelen. Zal ik er gewoon een turbo-update van maken? Dat ik gewoon roep 'Bird heeft een vriendje, Biet deed mee met een agilitywedstrijd, de orchidee leeft nog en ik heb bellen geblazen in Maastricht'? Nah, da's weer wat te kort door de bocht, daar moeten plaatjes bij. En enkele wijze woorden.

First things first. Aanvliegparkiet Bird heeft sinds kort een vriendje. Ooit kwam Bird letterlijk uit de lucht vallen, hij leek het prima naar zijn zin te hebben maar de laatste tijd probeerde hij zijn eigen spiegelbeeld tot leven te wekken. Zielig. Sneu. Eenzaam. Dus hop, een gevederd vriendje moest daarbij. Dat werd Baby, een prachtige blauwe vogeldeerne die ik bij Raya in Maastricht ben gaan halen, samen met Baukje. Het werd een superleuke dag vol straatmuzikanten, friet (géééén patat!), hakken, keien, telefoonhaat, bejaarden zonder fototalent, toffe wieven, lieve hondjes, winkels, Lush, straatmuzikanten, zere voeten en straatmuzikanten. En bellenblaas!

De nieuwe blauwe Catharinaparkiet hebben jullie al zeshonderd keer op Facebook voorbij zien komen, maar hier toch ook maar een foto, omdat ze zo leuk is *hartje hartje*.


Op zondag 27 oktober was er een Agilitywedstrijd met een debutantenklasse (lees: daar mogen de beginners/prutsers ook aan meedoen) in Ridderkerk bij HSV de Oase. Het werd een vrij stormachtige en natte oase. Korte samenvatting van de dag: om zeven uur je bed uit, de partytent die we gebruikten om droog te blijven vloog de lucht in, regen kwam met bakken uit de hemel, Biet won niets maar heul-wel-bijna, de Ridderkerkse pindasaus en patat waren lekker en het was retegezellig. Doel, check!



De orchidee leeft nog. Daar kan ik kort en bondig over zijn.
Bewijsfoto maak ik van de week wel even. Het is nog steeds dezelfde, ik heb al een paar keer gedacht dat ze op sterven na dood was, maar als ik haar dan drie weken totaal verwaarloos zitten er ineens weer bloemen in. Wonderlijk, dat verwaarlozing hier echt de beste verzorging is. Ik ben goed in verwaarlozen, ik maak het mijn nieuwe hobby.

Dus er is vordering bij doel 1 en 9 en... doelen 36 en 79 zijn bij deze behaald, yay!

Doel 9: Blaas bellen in 20 plaatsen/steden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten