101 Doelen, te realiseren binnen 1001 dagen. Een aantal kleine eenvoudige dingen - wel realistisch blijven - en wat grotere projecten. Sommige doelen zijn door anderen bepaald. Begonnen op 11 maart 2013, de doelen vind je rechts onder de foto. De groen en rood gekleurde doelen zijn klikbaar, zo vind je de blogupdates over die betreffende doelen inclusief bewijsfoto's (indien toonbaar...)

donderdag 8 augustus 2013

Mir goes girly

Hoewel ik niet denk dat men mij snel zal aanzien voor een man, daar heb ik net iets te veel vrouwelijke features voor, neem ik mij toch al vrij lang voor om eens wat vrouwelijker te worden. Nee, ik wil niet eerder opstaan om mijn haar te föhnen, ik wil ook niet via de reverse-camera van mijn telefoon checken of er nog wel lipgloss op mijn lippen zit, maar érgens moet er toch een tussenweg zijn.
Waar andere meisjes (ja da-ag, ik vind vrouwen/dames te oud klinken) bijvoorbeeld graag naar de kapper gaan, kom ik er hooguit eens per jaar, als ik dat al haal. Niet dat ik naar de kapper gaan zo erg vind, dat gefrunnik aan je hoofd is eigenlijk best leuk en lekker, maar het duurt me vaak te lang en ik heb eigenlijk altijd wel iets beters of leukers te doen. Je haar drogen door met de ramen open auto te rijden is volgens mij sowieso beter voor je haar dan föhnen. Pluh.


Ik neem me bij deze wel weer plechtig voor om wat minder vaak in het wilde weg zelf een stuk van mijn haar af te knippen of eigenhandig te experimenteren met een andere kleur. Misschien gaat de wenkbrauw van de kapper dan ook wat minder omhoog als ik me er weer eens meldt.

Ondanks dat ik altijd smul van foto's en reviews van bijvoorbeeld lipsticks en nagellak, ben ik er zelf eigenlijk nooit echt het type voor geweest. Felrode lipstick staat mij per definitie slutty, te streng, of allebei. Roze vind ik vaak bij anderen te Oh Oh Cherso dus daar neig ik ook niet naar dat zelf te kopen.
Gisteren zag ik bij Irenka op haar blog een mooie kleur lipstick voorbij komen, dus die ga ik binnenkort eens in het echt bekijken in de winkel. Want heel eerlijk... van alleen die verpakking al kreeg ik een soort vrouwelijk vonkje. Het zit dus wel degelijk in me, hoera!

Aangestoken door dat vonkje ging ik gisteren na een lekker saunadagje met Baukje bij de receptie aldaar enthousiast op de OPI-display af. En zo werd voor het eerst sinds een jaar of tien/vijftien een nieuw nagellakje mijn eigendom. Lila. Of eigenlijk heet de kleur "You're such a Budapest". Wat een idiote naam. 't Is nou niet zo dat ik altijd al een Budapest heb willen zijn en erg aantrekkelijk klinkt het niet. Daarbij nog een glasvijl aangeschaft, want dat is beter voor je nagels, volgens zowel Baukje als de receptioniste. Ik moet zeggen... ik vóel me alleen al vrouwelijker omdat ik in plaats van alleen bellenblaas nu ook een fancy vijl tot mijn standaard tasvulling mag rekenen. Over de kleur twijfel ik nog een beetje, of lila niet meer twenty-something is ipv veertigmijn eigen leeftijd. Wellicht dat ik er nog felrood bij ga kopen, als ik die kleur dan niet op mijn lippen kan smeren, dan maar op mijn nagels.


In het 'reageerbuisje' zit de vijl. Geen idee waarom ze dat zo verpakken, da's vast hip.
Het doel om twee maanden lang steeds mooi gelakte nagels te hebben gaat eind volgende week in. Dan heb ik nog even om ze iets te laten groeien en om wat meer kleuren aan te schaffen.

PS1) Mijn teennagels waren wel gelakt de afgelopen tijd, maar dat was een noodgreep omdat één teennagel nog steeds voor de helft knalblauw is door een hardloopavontuurtje op verkeerde schoenen.
PS2) Die twee maanden gaan half augustus dus in, hetgeen inhoudt dat ik ook op 7 september tijdens de Drekrace met mooi gelakte nagels de moddersloten in zal springen. So much for girly.

Doel 65: laat nagels groeien en zorg dat ze 2 maanden lang steeds netjes gelakt zijn
Nu: nog in de voorbereidingsfase...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten