101 Doelen, te realiseren binnen 1001 dagen. Een aantal kleine eenvoudige dingen - wel realistisch blijven - en wat grotere projecten. Sommige doelen zijn door anderen bepaald. Begonnen op 11 maart 2013, de doelen vind je rechts onder de foto. De groen en rood gekleurde doelen zijn klikbaar, zo vind je de blogupdates over die betreffende doelen inclusief bewijsfoto's (indien toonbaar...)

vrijdag 8 november 2013

Gloeiende gloeiende. Maar dan juist niet.

Mijn oven is stuk. Voor een ander vast een issue van niets, peulenschil makkie hatseflats. Anderen bellen even een aardige lokale witgoedmeneer. Maar dat werd hier toch een ander verhaal. Het betreft een groot vrijstaand fornuis met oven. Jaren (...) geleden draaide ik de timerknop van de oven de verkeerde kant op. Oven zo dood als een pier, want zonder timer gaat hij niet aan. Lang verhaal kort... (ok, dat is gelogen, het wordt een heel lang verhaal) ... in de daarna volgende jaren gebruikte ik wel het fornuis, maar mopperde ik een keer of duizend dat de oven het niet meer deed, miste ik afbakbroodjes, pizza's en ovenschotels en heb ik talloze pogingen ondernomen om 'aan de binnenkant' te kijken wat er kapot was. Nooit gelukt, het stuk waar de knoppen op zitten is niet los te krijgen, het is een mysterie. Welke schroef je ook los draait, de oven geeft geen krimp. Meerdere mensen die dat hoorden zeiden dat zij het wel even kwamen doen. Alle pogingen ten spijt, ook hen lukte het niet.

Maar Miran, waarom kocht je dan geen nieuwe?
Omdat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen om een apparaat van 1300 euro weg te smijten omdat er 1 knop kapot was.

Maar Miran, waarom belde je dan geen monteur?
Goed dat je het vraagt. Het apparaat was van 'For IKEA from Whirlpool' omdat de hele keuken van IKEA kwam. Steeds als ik IKEA belde, vroegen ze om het productnummer. En steeds als ik dat noemde, zeiden ze dat ik me vast vergiste, want zoiets hadden ze niet, terwijl ik toch de bestellijst, de bon en alles voor me had liggen. Als ik dan Whirlpool belde, zeiden ze dat ik toch écht IKEA moest hebben. Hoeveel minuten ik bij beide firma's in de wacht heb gestaan in al die jaren wil ik niet weten, maar steeds was ik het zo beu dat ik het maar weer liet zitten. Tot een paar dagen geleden. Ik was het zat, beu, alles. Ik moest weer dringend afbakbroodjes, ovenschotels en cheesecakes. Het telefoongesprek ging als volgt:

Goedemiddag, met Whirlpool, wat kan ik voor u doen?
Hallo, met Miranda. Mijn fornuis-met-oven Pro A60 is stuk. De timer draait door.
Dan gaan we even kijken. Pro A60 zegt u?
Ja.
Ok....
*niet veel goeds betekenende stilte*
....
U zei toch A60?
Ja. Pro. Pro A60.
Dat ken ik niet. Heeft u een serienummer?
Ik heb drie nummers, ik ga ze alledrie geven. *noemt nummers*
....
....
Ik kan hier niets over vinden. Weet u zeker dat het van Whirlpool is?
Ja, nou, er staat 'For IKEA from Whirlpool'.
Ah, dan moet u IKEA hebben, ik verbind u door!
Nou doe dat maar n.... oh....
Met *insert onverstaanbare naam* van IKEA.
Goedemiddag, ik ben doorverbonden door Whirlpool, het gaat over mijn Pro A60 fornuis.
En dat is van Whirlpool? Waarom bent u doorverbonden?
Omdat het 'For IKEA from Whirlpool' is en die meneer zeker wist dat ik u moet hebben.
Ok. Ik ga het product er even bij zoeken. Heeft u een productnummer?
Ja hoor *noemt productnummer*.
Mevrouw dat hebben wij niet.
Jawel, ik heb hier de bon en uw logo staat er boven.
Mevrouw, ik zeg u, wij hebben dit niet.
Jawel, zal ik anders een ander nummer geven dat er nog op de sticker staat?
U vergist zich, dit is niet van IKEA.
ER STAAT EEN IKEA LOGO IN HET GLAS VAN DE OVEN!!!
Oh. Kunt u nogmaals het productnummer geven?
*noemt nummer*
Mevrouw wij hebben dit niet.
Klik. En ze hangt op...
Mevrouw van de IKEA, hierbij krijgt u de koude douche. En meer van zulks, al dat koud, nat, jeukend en akelig is.

Daarna Whirlpool weer teruggebeld, weer in de wacht. Maar ze gaan een monteur sturen op 19 november. Hoezee holadieee. De vlag kan uit. Dacht ik...
De vreugde hierover was echter van vrij korte duur, want nadat ik IKEA via Facebook had benaderd over de idiote gang van zaken en een (echt heel aardige, hulde voor de webcare aldaar) dame mij daar antwoordde en belde, werd me medegedeeld dat ze het product niet alleen niet meer hebben, maar dat het ook nergens meer in hun systemen te vinden was en dat de onderdelen niet meer gemaakt worden. Oók niet door Whirlpool.... Dus ik hoop dat de monteur een beetje goed is met paperclips en plakband. De weg naar cheesecakes en afbakbroodjes gaat niet over rozen. Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten