101 Doelen, te realiseren binnen 1001 dagen. Een aantal kleine eenvoudige dingen - wel realistisch blijven - en wat grotere projecten. Sommige doelen zijn door anderen bepaald. Begonnen op 11 maart 2013, de doelen vind je rechts onder de foto. De groen en rood gekleurde doelen zijn klikbaar, zo vind je de blogupdates over die betreffende doelen inclusief bewijsfoto's (indien toonbaar...)

zondag 13 april 2014

Mobielloos - update

Een paar dagen zonder mobiele telefoon werkt best verhelderend kan ik je melden. Je merkt al snel hoe vaak je er gebruik van maakte als het ineens niet meer 'mag'.
Ook wordt vrij snel duidelijk wat (en wie!) je wel en niet mist, hoe zeer je kennelijk gewend en gehecht was aan bijvoorbeeld even snel iets kunnen zeggen via Whatsapp. Idioot eigenlijk, het zijn maar drie dagen tenslotte, maar toch voelde het vrijdagavond om circa twee minuten voor twaalf alsof er iets heel belangrijks van me weggenomen zou gaan worden. Ik hoorde er in mijn hoofd nog nét geen dramatisch filmmuziekje bij. "Maar Miran, je kunt toch bellen dan ipv Whatsappen!?". Nee, ik heb geen vaste telefoonlijn thuis en mobiel bellen voelt toch als de uitdaging verliezen van 3 dagen mobielloos (ook al staat hij wel aan, zonder internetverbindingen, puur voor noodgevallen als er bv iets met mijn ouders zou zijn, dat ze mij wel kunnen bellen).
Facebooken kan ik via de computer doen als ik thuis ben, maar zonder mobiel merk je ineens dat je dat vaak voorál wilt als je NIET thuis bent. Oh en ik merk nu ook hoeveel foto's ik eigenlijk altijd overal van nam met mijn mobiel. "De parkiet doet iets lolligs, fuck, telefoonfoto mag niet, waar is nou toch die verdomde gewone grote camera, ah daar, oh, te laat, hij is alweer klaar met sinaasappels jongleren". (Bij wijze ván, dan...).

Puur praktische nadeeltjes ook al gemerkt, want toen ik gistermiddag met Baukje had afgesproken om half twee voor high tea in mijn eigen dorp kwam ik er na een poosje pas achter dat ze al binnen zat terwijl ik aan de overkant buiten aan het wachten was met mijn neus in de net gehaalde Allerhande (je moet wát, als je tijdens wachten niet even mobiel Facebook kunt checken). Dus ik heb haar niet langs zien lopen. Dan mis je je 'waar ben je'-berichtje. Ook bedacht ik vanmorgen dat ik best even bij de Rotterdamse marathon wilde gaan kijken en hoewel ik wist dat er diverse bekenden zouden zijn daar die ook gingen kijken, wist ik óók vrijwel direct dat ik daar helemaal niemand zou kunnen gaan vinden in die drukte zonder mobiel als je niets concreets hebt afgesproken. Grom. Verder nog een niet-kunnen-versturen-succeswens-per-Whatsapp opgelost met een kaart-in-brievenbus-gestopt. Stiekem best leuk.

Nog 30 uur mobielloos. Kennelijk heeft iemand me om 23.59 uur vrijdagavond nog iets geWhatsappt, precies terwijl ik alle internetverbindingen uit gooide, want er staat zo'n tekentje links bovenin dat ik een nieuw bericht heb terwijl dat alleen op dat moment er nog door kon komen. Arghhhhh.... Dank, daarvoor.

Disclaimer: bij het maken en plaatsen van deze post is geen mobiel te pas gekomen. D'uh!



EDIT: en klaar. Dat was na wat gewenning een stuk makkelijker dan ik dacht, lekker wel zelfs. Ik neem mij nu voor om wat minder mijn mobiel te gebruiken. Benieuwd hoe lang dat voornemen blijft staan...

Doel 22: Klaar! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten