101 Doelen, te realiseren binnen 1001 dagen. Een aantal kleine eenvoudige dingen - wel realistisch blijven - en wat grotere projecten. Sommige doelen zijn door anderen bepaald. Begonnen op 11 maart 2013, de doelen vind je rechts onder de foto. De groen en rood gekleurde doelen zijn klikbaar, zo vind je de blogupdates over die betreffende doelen inclusief bewijsfoto's (indien toonbaar...)

dinsdag 8 april 2014

Eerste Hulp Bij Orchideeën


Jongens, dat valt nog niet mee hoor, zo'n orchidee in leven houden. Dacht ik van de week dat ik nog maar een weekje of twee hoefde tot het heugelijke moment dat Desiree de Orchidee haar eerste verjaardag viert (waarmee ik dus Doel 1 haal), blijk ik haar pas op 31 mei te hebben geadopteerd...

Uitgerekend nu gaat ze moeilijk lopen doen. Pruilen, zeuren, zaniken, het hoofd laten hangen. Dat alles terwijl ik haar toch uitstékend verwaarloos. Typisch vrouw. Helemaal onderaan de plant zit nog één takje met blommen, de bladeren zijn nog groen maar ietwat slapjes en de rest bestaat uit DSFKAB (dorre stengels formerly known as bloemtakken).

Ik ga het niet laten gebeuren dat ze het op gaat geven terwijl de eindstreep in zicht is, dus de EHBO-post op het aanrecht werd ingericht en de jengelorchidee mocht even poedelen met speciale orchideeën-badolie. Beetje bemoedigend en liefdevol toegesproken - "nu stoppen met piepen, wicht!"- en nu maar hopen dat ze die laatste weken vol gaat maken. Anders kan ik weer helemaal opnieuw gaan beginnen....

(Zou ik die reeds overleden gedeeltes af moeten knippen??)

Het veeleisend wicht in kwestie in de jacuzzi.
Doel 1: Koop een orchidee en houd haar een jaar in leven
Nu: nog 54 dagen en lichte paniek

1 opmerking: